انواع درمان جراحی چاقی
نوشته شده توسط : مهسا محمدی

كدام يك براي‌تان مناسب است؟
از جراحي‌هاي درمان چاقي كه در حال حاضر به صورت روتين در دنيا انجام مي‌شوند مي‌توان به  گاستريك باي‌پس، اسليو گاستركتومي و باندينگ يا حلقه معده اشاره كرد. روش پليكيشن هم توسط يكي از جراحان در ايران ابداع شده و هنوز در مراحل تحقيقاتي است. بعضي جراحي‌ها هم به دليل عوارض زيادشان امروزه منسوخ شده‌اند، از جمله گاستريك باي‌پس روده. 
اسليو گاستركتومي،80 درصد از معده حذف مي‌شود
در روش اسليو گاستركتومي حدود 75 تا 80 درصد معده از شكم خارج مي‌شود. اين عمل كاملا فيزيولوژيك است؛ يعني غذا از دهن مي‌آيد و به مري وارد مي‌شود و بعد به معده و اثني‌عشر مي‌رود بنابراين اين مسير دست نمي‌خورد و فقط باريك مي‌شود. ضمن اينكه هورمون گرلين يا همان هورمون اشتها در اين عمل حذف مي‌شود و اشتهاي فرد كاهش پيدا مي‌كند.   جراحي اسليو امتحان خود را پس داده و تعداد بسياري از افراد با اين روش جراحي شده‌اند. 
پليسه زدن معده، ارزان‌ترين روش جراحي است
روش پليكيشن در ايران ابداع شده است. اين روش تقريبا مثل اسليو است اما ارزان‌ترين روش جراحي به حساب مي‌آيد زيرا در آن از وسايل خاصي استفاده نمي‌شود. در واقع طي آن معده روي هم بخيه مي‌خورد و پليسه مي‌شود، به اين ترتيب فضاي آن كم مي‌شود. 
حلقه دور معده، نمي‌توانند نوشابه بخورند
در عمل باندينگ، دور معده يك بند قرار داده مي‌شود. اندازه اين بند قابل تغيير است و برحسب نياز با تزريق مايع به درون آن تنگ شده و حجم معده كوچك مي‌شود. به اين ترتيب بيمار به تدريج وزن از دست مي‌دهد. البته با خارج كردن بند از دور معده باز هم احتمال برگشت وزن وجود دارد. بيماراني كه حلقه معده مي‌گذارند، بايد از خوردن مايعات پر كالري پرهيز كنند كه باعث كاهش موفقيت عمل مي‌شود.
گاستريك باي‌پس، تا 85 درصد ديابت درمان مي‌شود
در اين روش، حدود 30 تا 50 سي‌سي از بالاي معده جدا مي‌شود و باقي‌مانده معده كاملا بخيه مي‌خورد. سپس بخشي از روده به آنجا پيوند زده مي‌شود. به عبارتي بين راه غذا و صفرا حدود 170 تا 200 سانتي‌متر فاصله مي‌گذاريم. اين روش يك مقدار هم روي جذب تاثير مي‌گذارد. همچنين بر ديابت تاثيرگذار است .
بالون معده، ديگر طرفدار ندارد
روش بالون در حال حاضر در دنيا خيلي طرفدار ندارد اما ايران بيشترين ميزان بالون‌گذاري را داشته است! اين روش عموما توسط متخصصان گوارش انجام مي‌شود به اين ترتيب كه با استفاده از آندوسكوپ، بالون به داخل معده برده مي‌شود و بعد در آنجا باد مي‌شود تا فضاي معده را كاهش دهد. البته بالون هم بايد بعد از مدتي از معده خارج شود و مثل روش باندينگ بعد از خارج كردن آن احتمال برگشت وزن وجود دارد.
جراحي متابوليك، تبليغات ماهواره‌اي سراغش رفته‌ا‌ند
جراحي‌هاي چاقي و متابوليك روي متابوليسم بدن و اختلالات مربوط به آن از جمله فشار خون بالا، چربي خون بالا، ديابت، اختلالات تنفسي و ... تاثيرگذارند. جالب است بدانيد جراحي متابوليكي كه اخيرا در ماهواره تبليغ مي‌شود اينكه بگويند اين روش‌ها صد درصد ديابت را درمان مي‌كنند، صحيح نيست و تا به حال ثابت نشده است.  اما باي‌پس معده تا 85درصد و اسليو هم تقريبا تا 755 درصد روي ديابت تاثير  مي‌گذارند و تاييد شده هستند.




:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئيد با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/

شقاق چیست
همه چیز درباره شقاق
www.darmancolorectal.com/fissure

فیشر
همه چیز درباره فیشر
www.darmancolorectal.com/fissure


طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
www.webcando.ir/web-design/marketing-site-design.html